Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego kobiety tak długo siedzą w sklepach z ubraniami? Przecież wybrać sukienkę, spodnie, czy inny „ciuszek” to łatwa sprawa. Prawda? Do tej pory też tak myślałem. Swój pogląd zmieniłem po tym jak zacząłem szukać kamerki samochodowej. Takiej jak Viofo A129 Dual.

Wydawało by się, że każda kamera nagrywa w pętli, każda odpala się po włączeniu silnika, w każdej można zapisać nagranie. Rzeczywistość wygląda trochę inaczej. Zacznijmy od cen, które wahają się od 50 do ponad 1000 zł. O tych najtańszych zapomnijcie. Na półkę cenową od 50 tak mniej więcej do 200 zł nie ma co patrzeć. Dobrymi budżetowymi kamerkami są produkty od 70mai (zrobiliśmy o nich recenzję). Jeśli jeździcie tylko po mieście w zupełności Wam taka wystarczy. Ja natomiast często wyjeżdżam poza miasto. Dlatego szukałem czegoś lepszego, jak Viofo A129. Moje kryteria były następujące:

  • niezawodność (kamera nie mogła się zacinać)
  • wysoka rozdzielczość nagrania (przynajmniej full HD)
  • niska awaryjność
  • dobra jakość nagrań w nocy
  • stałość mocowania

Viofo A129 Duo

Szukałem tak długo, aż natrafiłem na wywiad z Emilem „łowcą fotoradarów”, który w wywiadzie wspomniał o kamerce firmy Viofo. Postanowiłem ją sprawdzić i to był jeden z moich lepszych zakupów jakich zrobiłem (między innymi dlatego, że tydzień później pomogła ustalić sprawcę stłuczki).

 Specyfikacja

  • Chipset: Novatek NT96663
  • Przetwornik obrazu przód: Sony Starvis IMX291
  • Przetwornik obrazu tył: Sony Starvis IMX291
  • Rozdzielczość nagrania przód: 1920x1080p FHD (30 klatek/s), 1280x720p HD (30 klatek/s)
  • Rozdzielczość nagrania tył: 1920x180p FHD (30 klatek/s)
  • Konwersja obrazu: Kodek H.264 (1min~130MB-170MB)
  • Rozdzielczość zdjęć: 1920x1080p
  • Wbudowany moduł WIFI: Tak 2,4 Ghz i 5 Ghz
  • Darmowa aplikacja iOS/Android: Tak (autorska)
  • Wbudowany moduł Bluetooth: Tak (możliwa praca z pilotem – dodatkowa opcja)
  • Nagrywanie poklatkowe: Tak – 100ms, 200ms, 1s, 2s, 5s, 10s, 30s, 1min, 5min, 10min
  • Moduł GPS: Tak (wbudowany w aktywny uchwyt montażowy)
  • Zmiana jednostki prędkości: Tak
  • Format pliku video oraz zdjęć: MP4, JPG
  • Przypomnienie o konieczności formatowania karty pamięci: Tak
  • Wygaszenie ekranu podczas pracy: Tak
  • Sygnalizacja dżwiękowa braku nagrywania: Tak
  • G-sensor: Tak
  • Nagrywanie w pętli: Tak
  • Zasilanie: DC 5V wbudowany kondensator wysokiej pojemności
  • Nagrywanie nocne: Tak – WDR
  • Obiektyw przód i tył: szerokokątny 140 stopni F1.6
  • Oznaczenie modelu kamery na nagraniu: Tak – można wyłączyć
  • Odwracanie nagrywanego obrazu o 180 stopni: Tak
  • Znacznik daty i czasu: Tak
  • Detekcja ruchu: Tak
  • Oznaczenie nagrania numerem rejestracyjnym: Tak
  • Dowolny tekst na nagraniu: Tak
  • Obsługiwane karty pamięci: microSD, microSDH 4GB do 256GB klasa 10
  • Wbudowany mikrofon i głośnik: Tak
  • Przekątna ekranu: LCD 2”
  • Złącza i porty: USB 2.0, mini USB, mini jack av, microSD
  • Język menu: polki, angielski, francuski, hiszpańskim portugalski, niemiecki, włoskim chińskim rosyjski, turecki, rumuński

Wygląd kamery

Jak przystało na kamerę samochodową klasy premium rejestrator zapakowany jest w bardzo estetyczne pudełko. Kolory czerwone i białe potrafią przyciągnąć uwagę, a informacje na nim zawarte są czytelne. Kamera Viofo A129 prezentuje się świetnie. Wykonana jest z bardzo dobrej jakości plastiku. Jest ona koloru czarnego, co sprawia, że jest mało widoczna z zewnątrz. Kamerka ma kształt „łezki” (zarówno przednia jak i tylna). Dzięki temu rejestrator przy odpowiednim zamocowaniu praktycznie nie przeszkadza ani kierowcy, ani pasażerowi.

Viofo A129 Duo

Ekran LCD jest czytelny i jasny. Wszystkie przyciski są dobrze oznaczone i osadzone w odpowiednich miejscach. Osobiście swój egzemplarz zawiesiłem w taki sposób, że nie widzę nawet przycisków. W sytuacji, kiedy muszę zabezpieczyć nagranie nie mam problemu, aby znaleźć przycisk, który zapisze zdarzenie (opcjonalnie można dokupić też „guzik” pełniący tę samą funkcję, który działa przez bluetooth). Kamera tylna również jest zrobiona z tego samego plastiku w kolorze czarnym (mam przyciemnianie szyby i z zewnątrz jest praktycznie niewidoczna). Ma podobny kształt z tą różnicą, że jest zdecydowanie mniejsza. Same obiektywy również są małe i dyskretne.

Viofo A129 Duo

Dodatkowym atutem Viofo A129 jest fakt, że jest tak skonstruowana, aby można było zamontować ją na pionowej szybie (z tego faktu na pewno ucieszą się kierowcy ciężarówek oraz autobusów).

Viofo A129 Duo

Działanie kamery Viofo A129 Dual

Opisując działanie rejestratora jazdy trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na jakość nagrań. Oczywista rzecz mogło by się wydawać. Jednak nie jest to takie proste. O ile każda kamera nagra przyzwoity obraz za dnia (oczywiście nie mówię tu o kamerach od 50 zł do około 200). Tak już w nocy mogą być „czarne ściany”. Aby tego uniknąć warto zwrócić uwagę na sensory kamerek. Aktualnie na rynku mamy trzy typy, które dają dobrą jakość nagrania również w nocy. Tańsze kamerki mają sensor Sony IMX, „średnia półka” (w tym Viofo) Sony Starvis, oraz najdroższe Omnivision. Czy warto dopłacać do tej najdroższej kategorii? Moim zdaniem Sony Starvis spisuje się świetnie zarówno w kamerze od Viofo, jak w innych rejestratorach, które miałem okazję sprawdzać.

Viofo A129 Duo

Kolejną sprawą jest wybór WDR lub HDR. Viofo posiada WDR, które sprawuje się całkiem nieźle, jednak posiadam ciemną naklejkę na tylną szybę i wieczorem przy niskim oświetleniu tworzy się ciemna ściana (widać to co jest za tobą jednak, nie jest to najlepsza jakość).  Kamera nie włącza się od razu po podaniu prądu do rejestratora. Nie jest to jednak wada tylko celowe działanie urządzenia. Viofo testuje już parę miesięcy i nie zauważyłem żadnych problemów w działaniu. Nagrywa bez zacięć oraz przerw w nagrywaniu. Trzeba jednak pamiętać, aby kupić kartę pamięci klasy 10 do 128 gb. Menu działa bardzo dobrze. Przyciski reagują od razu. Dla tych co nie chcą bawić się w elektryce samochodu – dodatkowym plusem jest wtyczka samochodowa z dwoma wejściami USB, która pozwala np. na ładowanie telefonu.

Aplikacja rejestratora Viofo A129 Dual

Kamera Viofo ma autorską aplikację. Działa ona bardzo dobrze.  Znajdziemy w niej wszystkie funkcje i opcje, które możemy ustawić w samej kamerze. Pobieranie video i zdjęć odbywa się za pomocą wi-fi o częstotliwości 2,4 ghz lub 5 ghz. Sam proces odbywa się szybko i sprawnie – bez problemów.

Nagrania z kamer

Akcesoria kamery Viofo A129 Dual Podsumowanie

Jedną z większych zalet rejestratorów jazdy firmy Viofo jest możliwość dokupienia różnych akcesoriów do kamery. Te ciekawsze znajdziecie poniżej:

  • Przycisk bluetooth do zapisywania nagrania, który możecie zamontować w wygodnym miejscu.
  • Kabel ACC  do trybu parkingowego
  • Filtr polaryzacyjny do usuwania odbić z deski rozdzielczej
  • Zasilacz wielofunkcyjny

Podsumowanie

Kamera Viofo A129 duo to bardzo dobry wybór dla osób, które nie mają bardzo przyciemnianych szyb (czarnych). Jeśli więc nie jeździcie samochodem tylko do pracy, szukacie kamery, która będzie nagrywać w wysokiej jakości zarówno z  przodu jak i z tyłu, ma bardzo dobrą aplikację oraz lubicie dodatkowe akcesoria do kamery. Ten rejestrator jest zdecydowanie dla Was. Cena Viofo A129 duo waha się aktualnie między 600, a 800 zł. Ja osobiście daje tej kamerze 5+.


Paweł to bardzo pozytywna osoba, która skrywa nie jedną tajemnicę 😉 Uwielbia Google Home i wszystko co można z nim połączyć. Nie boi się wyrażać Swojej opinii, a jego celem jest tak zaprojektować smart dom, aby nie było tego widać. Z chęcią recenzuje zarówno produkty Smart Home jak i kamery – np. samochodowe.

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty