Zdarza się, że przy pierwszym uruchomieniu urządzenia nie widać go w aplikacji Xiaomi Home, przez co nie możemy go zainstalować (połączyć z wybranym domem i sterować przez smartfon). Powody mogą być różne, są to m.in.:

  • brak połączenia WiFi (w routerze lub w telefonie),
  • niewłaściwy model routera,
  • brak połączenia Bluetooth w telefonie,
  • potrzeba wykonania resetu nowego urządzenia (różne sposoby w zależności od urządzenia),
  • brak wymaganej bramki ZigBee (takiej jak opisano w tym Artykule),
  • wybrany niewłaściwy Region w aplikacji.

W tym poradniku chciałbym skupić się na ostatnim punkcie. Urządzenia z ekosystemu Xiaomi będą widoczne w Xiaomi Home app tylko wtedy, kiedy ustawimy w aplikacji odpowiedni dla nich Region. Dla produktów zamawianych przez sklepy typu AliExpress, Gearbest czy Banggood często będzie to Region “Chiny” (chyba, że sprzedawca w opisie produktu zaznaczył inaczej). Jeśli zamawiamy urządzenie w polskim sklepie, jest szansa, że Region, który będziemy musieli ustawić, to “Polska”.

Należy starannie wybierać zamawiane produkty, ponieważ za każdym razem, kiedy chcemy sterować elementem z innego Regionu, należy w Xiaomi Home app powtórzyć poniższą procedurę, co jest czasochłonne i niewygodne. Ponadto nie można tworzyć Reguł i Scen w celu automatyzacji z wykorzystaniem urządzeń znajdujących się w różnych Regionach w naszej aplikacji.

Poniżej przedstawiam instrukcję, w jaki sposób można zmienić wybrany Region.

1. Uruchom aplikację Xiaomi Home

Xiaomi Home - Android

2. Na ekranie widać oczyszczacz powietrza podłączony do serwera dla Polski. Przejdź do Profilu

Xiaomi Home - Ekran

3. Przejdź do Ustawień

Xiaomi Home - Profil

4. Przejdź do Regionu

Xiaomi Home - Ustawienia

5. Wybierz z listy region, który cię interesuje (w tym przypadku dla urządzeń przeznaczonych na rynek Chiński). Następnie kliknij Zapisz oraz potwierdź w wyskakującym oknie, że chcesz zmienić region

Xiaomi Home - Region

6. Xiaomi Home app uruchomi się ponownie, po czym poprosi cię o zalogowanie. Wpisz swoje dane i kliknij Zaloguj się

Xiaomi Home - Logowanie

7. Zmiana regionu powiodła się. Na ekranie widać moje urządzenia podłączone do serwera dla Chin

Xiaomi Home - Ekran

8. Możesz ponownie wejść w Ustawienia w Profilu, żeby upewnić się jaki Region masz aktualnie wybrany

Xiaomi Home - Region

To wszystko. Jak widzisz, zmiana Regionu w ustawieniach Xiaomi Home app to kwestia chwili. Cała procedura nie wymaga specjalistycznych umiejętności i może ją przeprowadzić każdy, krok po kroku, zgodnie z powyżej opisaną instrukcją.

Xiaomi Home App – co warto wiedzieć?

Pamiętaj, że podstawą działania w obrębie Xiaomi Home App jest założenie darmowego konta Mi. Sam proces rejestracji nie nastręcza dodatkowych problemów. Oprogramowanie chińskiego producenta pozwala na integrowanie jego urządzeń, co jest sensem projektowania i wdrażania inteligentnego domu.

Wśród sprzętu dostosowanego do działania z Xiaomi Home App można wymienić chociażby:

  • odkurzacze,
  • pralki,
  • oświetlenie,
  • kamery.

Kontrola nad nimi, a także zdalne sterowanie są intuicyjne, podobnie jak ustawianie rozwiązań automatyzujących pracę inteligentnego domu. Pewne funkcje działają w zależności od możliwości konkretnego smartfona – na przykład dioda IR jest niezbędna, aby zamienić telefon w pilot na podczerwień.

Rozwiązania zintegrowane w ramach Xiaomi Home app zdobywają coraz większą popularność, między innymi ze względu na zainteresowanie zakupami za pośrednictwem Ali Express. Niebagatelne znaczenie miało uruchomienie oficjalnego sklepu tej marki w Polsce.

Prawidłowo skonfigurowana Xiaomi Home app umożliwia kontrolę nad wspomnianymi już rodzajami sprzętów, a także ich automatyzację. Codzienną wygodę odczujesz między innymi w kuchni, łazience, salonie czy innych pomieszczeniach domu, mieszkania lub biura. Można się spodziewać, że najbliższe lata przyniosą kolejne udogodnienia chińskiej marki.

Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu nie przewidywano, że system Xiaomi będzie tak popularny na polskim rynku. Nikt nie przypuszczał, że pojawi się możliwość ustawienia polskiego języka i Polski jako regionu. Dziś nie martwisz się barierą językową czy fabrycznymi ustawieniami urządzeń sprowadzanych z zagranicy. Nasz poradnik ułatwia ustawienie odpowiedniego regionu i umożliwia pełną integrację systemu przy użyciu języka polskiego.

Rozwój Home app zbiega się w czasie z coraz większym zainteresowaniem chińskimi komponentami inteligentnego domu. Sprzedaż smartfonów i innych sprzętów Xiaomi – między innymi za sprawą współpracy z czołowymi operatorami działającymi w Polsce – jest jednym z najciekawszych trendów w tej branży. Przeciwwaga dla bardziej prestiżowych marek wzbudza zaufanie Polaków i kusi korzystnym stosunkiem jakości do ceny.

Nasza strona powstała z myślą o użytkownikach zainteresowanych technologią domów Smart. Jeżeli szukasz na ten temat więcej informacji, sprawdź nasze media społecznościowe albo pozostaw swój komentarz. Chętnie odpowiemy na więcej praktycznych pytań o działanie omawianej aplikacji. Nie ma problemów nie do rozwiązania, a każde ustawienie wymaga zaledwie kilku kliknięć, krok po kroku.


Fascynat nowych technologii, któremu pomysły po prostu nigdy się nie kończą! Ciągle odkrywa nowe sprzęty do przetestowania, projektuje smart rozwiązania i sam je buduje. Człowiek orkiestra, który dodatkowo świetnie tańczy! Ps. to on odkrył, jak się porozumieć z chińskim budzikiem, więc szacunek ;)

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

19 myśli na “Zmiana Regionu w Xiaomi Home – miniporadnik

  1. blabla pisze:

    aplikacja xiaomi mi home to dno, same problemy odkurzacz nie podłaczy, hulajnoga też próba z dwqoma telefonami i to samo.

    1. SmartMe pisze:

      A jaki masz dokładnie problem? Zdecydowanie nie jest to idealna aplikacja, ale finalnie mi działa.

      1. blabla pisze:

        nie mogę podłączyć odkurzacza kupiony w Polsce, podobnie hulajnoga wersja eu, nie działa ani z regionem Polska ani z Chinami. Nie wyszukuje ich, odkurzacz niby znalazł ale nie możne podłączyć.

        1. SmartMe pisze:

          A jaki dokładnie błąd? Napisz coś więcej

          1. blabla pisze:

            włączam aplikację, klikam wyszukaj odkurzacz, szuka szuka i nic, próbowałem też z restartem sieci wifi w odkurzaczu. niby raz znalazło ale nie mogę niego wejść i cokolwiek skonfigurować, zmieniałem regiony, podobnie jest z hulajnogą nie widzi jej a inne aplikacje wykrywają w ciągu chwili.

  2. Ilonaaa pisze:

    Witam. W jaki sposób można zmienić w xiaomi home język. Niby aplikacja jest po polsku region i język ustawiony polski a wszystkie komunikaty są po angielsku.

    1. SmartMe pisze:

      Ilonaaa, jeśli tak jest to oznacza, że nie został spolszczony dany produkt. Tu niestety nic więcej nie poradzimy.

  3. Ania pisze:

    Witam. Przez jakiś tydzień miałam język polski w aplikacji. Wszystkie komunikaty były po polsku. Język sam się zmienił. Teraz ponownie nastąpiła zmiana języka na angielski ? posiadam robot viomi v3. Czy można jakoś zmienić język na polski? W ustawieniach jest region Polska i język polski. https://uploads.disquscdn.com/images/1b0e3e9be887b1ad62f1924c46f7a5e658aa9971efb0a24f2a86dbdaae2b2606.jpg

    1. SmartMe pisze:

      Aniu, jesteś kolejną osobą i to faktycznie dziwne. Z jakiej dystrybucji kupowałaś?

      1. Ania pisze:

        Kupowałam przez internet w firmie z Opoczna. Dostawa była kolejnego dnia.

        1. SmartMe pisze:

          Jakieś Allegro, czy sklep internetowy? Chodzi mi o to, czy z Polskiej dystrybucji, czy zagranicznej, ale podejrzewam, że zagranicznej. Możesz napisać do Viomi Tech na Facebooku

          1. Ania pisze:

            Na allegro. Mi-sklep z Opoczna.

          2. Ania pisze:

            Tak allegro. Mi-sklep z Opoczna.

  4. Habibi Oberek pisze:

    Witam w pewnym momencie po odkurzaniu odkurzaczem xiaomi viomi v3 aplikacja całkowicie się spolszczyła, jak również odkurzacz zaczął dawać komunikaty w j.polskim. Niestety ostatnio coś się podziało i aplikacja w większości jest w j.angielskim, co może być powodem i jak powrócić do menu w j.polskim. Komunikaty głosowe są w j.polskim, region i język w aplikacji jest ustawiony polska.

    1. SmartMe pisze:

      To faktycznie dziwne, warto napisać do Viomi z tym problemem. Z jakiej dystrybucji kupowałeś?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *