Zdarza się, że przy pierwszym uruchomieniu urządzenia nie widać go w aplikacji Xiaomi Home, przez co nie możemy go zainstalować (połączyć z wybranym domem i sterować przez smartfon). Powody mogą być różne, są to m.in.:

  • brak połączenia WiFi (w routerze lub w telefonie),
  • niewłaściwy model routera,
  • brak połączenia Bluetooth w telefonie,
  • potrzeba wykonania resetu nowego urządzenia (różne sposoby w zależności od urządzenia),
  • brak wymaganej bramki ZigBee (takiej jak opisano w tym Artykule),
  • wybrany niewłaściwy Region w aplikacji.

W tym poradniku chciałbym skupić się na ostatnim punkcie. Urządzenia z ekosystemu Xiaomi będą widoczne w Xiaomi Home tylko wtedy, kiedy ustawimy w aplikacji odpowiedni dla nich Region. Dla produktów zamawianych przez sklepy typu AliExpress, Gearbest czy Banggood często będzie to Region „Chiny” (chyba, że sprzedawca w opisie produktu zaznaczył inaczej). Jeśli zamawiamy urządzenie w polskim sklepie, jest szansa, że Region, który będziemy musieli ustawić, to „Polska”.

Należy starannie wybierać zamawiane produkty, ponieważ za każdym razem, kiedy chcemy sterować elementem z innego Regionu, należy powtórzyć poniższą procedurę, co jest czasochłonne i niewygodne. Ponadto nie można tworzyć Reguł i Scen w celu automatyzacji z wykorzystaniem urządzeń znajdujących się w różnych Regionach w naszej aplikacji.

Poniżej przedstawiam instrukcję, w jaki sposób można zmienić wybrany Region.

1. Uruchom aplikację Xiaomi Home

Xiaomi Home - Android

2. Na ekranie widać oczyszczacz powietrza podłączony do serwera dla Polski. Przejdź do Profilu

Xiaomi Home - Ekran

3. Przejdź do Ustawień

Xiaomi Home - Profil

4. Przejdź do Regionu

Xiaomi Home - Ustawienia

5. Wybierz z listy region, który cię interesuje (w tym przypadku dla urządzeń przeznaczonych na rynek Chiński). Następnie kliknij Zapisz oraz potwierdź w wyskakującym oknie, że chcesz zmienić region

Xiaomi Home - Region

6. Xiaomi Home uruchomi się ponownie, po czym poprosi cię o zalogowanie. Wpisz swoje dane i kliknij Zaloguj się

Xiaomi Home - Logowanie

7. Zmiana regionu powiodła się. Na ekranie widać moje urządzenia podłączone do serwera dla Chin

Xiaomi Home - Ekran

8. Możesz ponownie wejść w Ustawienia w Profilu, żeby upewnić się jaki Region masz aktualnie wybrany

Xiaomi Home - Region

Podobał Ci się nasz artykuł? Polub nas na naszym profilu Facebook!
Interesuje Cię tematyka Smart Domów? Dołącz do naszej grupy na Facebooku!
Masz pytania odnośnie Xiaomi? Znajdź odpowiedzi na naszej grupie na Facebooku!
A jeśli poza czytaniem o technologii lubisz na nią popatrzeć to zapraszamy Cię na nasz profil Instagram!

Powiązane posty

Jedna myśl na temat “Zmiana Regionu w Xiaomi Home – miniporadnik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *