Zdarza się, że przy pierwszym uruchomieniu urządzenia nie widać go w aplikacji Xiaomi Home, przez co nie możemy go zainstalować (połączyć z wybranym domem i sterować przez smartfon). Powody mogą być różne, są to m.in.:
- brak połączenia WiFi (w routerze lub w telefonie),
- niewłaściwy model routera,
- brak połączenia Bluetooth w telefonie,
- potrzeba wykonania resetu nowego urządzenia (różne sposoby w zależności od urządzenia),
- brak wymaganej bramki ZigBee (takiej jak opisano w tym Artykule),
- wybrany niewłaściwy Region w aplikacji.
W tym poradniku chciałbym skupić się na ostatnim punkcie. Urządzenia z ekosystemu Xiaomi będą widoczne w Xiaomi Home app tylko wtedy, kiedy ustawimy w aplikacji odpowiedni dla nich Region. Dla produktów zamawianych przez sklepy typu AliExpress, Gearbest czy Banggood często będzie to Region „Chiny” (chyba, że sprzedawca w opisie produktu zaznaczył inaczej). Jeśli zamawiamy urządzenie w polskim sklepie, jest szansa, że Region, który będziemy musieli ustawić, to „Polska”.
Należy starannie wybierać zamawiane produkty, ponieważ za każdym razem, kiedy chcemy sterować elementem z innego Regionu, należy w Xiaomi Home app powtórzyć poniższą procedurę, co jest czasochłonne i niewygodne. Ponadto nie można tworzyć Reguł i Scen w celu automatyzacji z wykorzystaniem urządzeń znajdujących się w różnych Regionach w naszej aplikacji.
Poniżej przedstawiam instrukcję, w jaki sposób można zmienić wybrany Region.
1. Uruchom aplikację Xiaomi Home
2. Na ekranie widać oczyszczacz powietrza podłączony do serwera dla Polski. Przejdź do Profilu
3. Przejdź do Ustawień
4. Przejdź do Regionu
5. Wybierz z listy region, który cię interesuje (w tym przypadku dla urządzeń przeznaczonych na rynek Chiński). Następnie kliknij Zapisz oraz potwierdź w wyskakującym oknie, że chcesz zmienić region
6. Xiaomi Home app uruchomi się ponownie, po czym poprosi cię o zalogowanie. Wpisz swoje dane i kliknij Zaloguj się
7. Zmiana regionu powiodła się. Na ekranie widać moje urządzenia podłączone do serwera dla Chin
8. Możesz ponownie wejść w Ustawienia w Profilu, żeby upewnić się jaki Region masz aktualnie wybrany
To wszystko. Jak widzisz, zmiana Regionu w ustawieniach Xiaomi Home app to kwestia chwili. Cała procedura nie wymaga specjalistycznych umiejętności i może ją przeprowadzić każdy, krok po kroku, zgodnie z powyżej opisaną instrukcją.
Xiaomi Home App – co warto wiedzieć?
Pamiętaj, że podstawą działania w obrębie Xiaomi Home App jest założenie darmowego konta Mi. Sam proces rejestracji nie nastręcza dodatkowych problemów. Oprogramowanie chińskiego producenta pozwala na integrowanie jego urządzeń, co jest sensem projektowania i wdrażania inteligentnego domu.
Wśród sprzętu dostosowanego do działania z Xiaomi Home App można wymienić chociażby:
- odkurzacze,
- pralki,
- oświetlenie,
- kamery.
Kontrola nad nimi, a także zdalne sterowanie są intuicyjne, podobnie jak ustawianie rozwiązań automatyzujących pracę inteligentnego domu. Pewne funkcje działają w zależności od możliwości konkretnego smartfona – na przykład dioda IR jest niezbędna, aby zamienić telefon w pilot na podczerwień.
Rozwiązania zintegrowane w ramach Xiaomi Home app zdobywają coraz większą popularność, między innymi ze względu na zainteresowanie zakupami za pośrednictwem Ali Express. Niebagatelne znaczenie miało uruchomienie oficjalnego sklepu tej marki w Polsce.
Prawidłowo skonfigurowana Xiaomi Home app umożliwia kontrolę nad wspomnianymi już rodzajami sprzętów, a także ich automatyzację. Codzienną wygodę odczujesz między innymi w kuchni, łazience, salonie czy innych pomieszczeniach domu, mieszkania lub biura. Można się spodziewać, że najbliższe lata przyniosą kolejne udogodnienia chińskiej marki.
Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu nie przewidywano, że system Xiaomi będzie tak popularny na polskim rynku. Nikt nie przypuszczał, że pojawi się możliwość ustawienia polskiego języka i Polski jako regionu. Dziś nie martwisz się barierą językową czy fabrycznymi ustawieniami urządzeń sprowadzanych z zagranicy. Nasz poradnik ułatwia ustawienie odpowiedniego regionu i umożliwia pełną integrację systemu przy użyciu języka polskiego.
Rozwój Home app zbiega się w czasie z coraz większym zainteresowaniem chińskimi komponentami inteligentnego domu. Sprzedaż smartfonów i innych sprzętów Xiaomi – między innymi za sprawą współpracy z czołowymi operatorami działającymi w Polsce – jest jednym z najciekawszych trendów w tej branży. Przeciwwaga dla bardziej prestiżowych marek wzbudza zaufanie Polaków i kusi korzystnym stosunkiem jakości do ceny.
Nasza strona powstała z myślą o użytkownikach zainteresowanych technologią domów Smart. Jeżeli szukasz na ten temat więcej informacji, sprawdź nasze media społecznościowe albo pozostaw swój komentarz. Chętnie odpowiemy na więcej praktycznych pytań o działanie omawianej aplikacji. Nie ma problemów nie do rozwiązania, a każde ustawienie wymaga zaledwie kilku kliknięć, krok po kroku.
aplikacja xiaomi mi home to dno, same problemy odkurzacz nie podłaczy, hulajnoga też próba z dwqoma telefonami i to samo.
A jaki masz dokładnie problem? Zdecydowanie nie jest to idealna aplikacja, ale finalnie mi działa.
nie mogę podłączyć odkurzacza kupiony w Polsce, podobnie hulajnoga wersja eu, nie działa ani z regionem Polska ani z Chinami. Nie wyszukuje ich, odkurzacz niby znalazł ale nie możne podłączyć.
A jaki dokładnie błąd? Napisz coś więcej
włączam aplikację, klikam wyszukaj odkurzacz, szuka szuka i nic, próbowałem też z restartem sieci wifi w odkurzaczu. niby raz znalazło ale nie mogę niego wejść i cokolwiek skonfigurować, zmieniałem regiony, podobnie jest z hulajnogą nie widzi jej a inne aplikacje wykrywają w ciągu chwili.
Witam. W jaki sposób można zmienić w xiaomi home język. Niby aplikacja jest po polsku region i język ustawiony polski a wszystkie komunikaty są po angielsku.
Ilonaaa, jeśli tak jest to oznacza, że nie został spolszczony dany produkt. Tu niestety nic więcej nie poradzimy.
Witam. Przez jakiś tydzień miałam język polski w aplikacji. Wszystkie komunikaty były po polsku. Język sam się zmienił. Teraz ponownie nastąpiła zmiana języka na angielski ? posiadam robot viomi v3. Czy można jakoś zmienić język na polski? W ustawieniach jest region Polska i język polski. https://uploads.disquscdn.com/images/1b0e3e9be887b1ad62f1924c46f7a5e658aa9971efb0a24f2a86dbdaae2b2606.jpg
Aniu, jesteś kolejną osobą i to faktycznie dziwne. Z jakiej dystrybucji kupowałaś?
Kupowałam przez internet w firmie z Opoczna. Dostawa była kolejnego dnia.
Jakieś Allegro, czy sklep internetowy? Chodzi mi o to, czy z Polskiej dystrybucji, czy zagranicznej, ale podejrzewam, że zagranicznej. Możesz napisać do Viomi Tech na Facebooku
Na allegro. Mi-sklep z Opoczna.
Tak allegro. Mi-sklep z Opoczna.
Witam w pewnym momencie po odkurzaniu odkurzaczem xiaomi viomi v3 aplikacja całkowicie się spolszczyła, jak również odkurzacz zaczął dawać komunikaty w j.polskim. Niestety ostatnio coś się podziało i aplikacja w większości jest w j.angielskim, co może być powodem i jak powrócić do menu w j.polskim. Komunikaty głosowe są w j.polskim, region i język w aplikacji jest ustawiony polska.
To faktycznie dziwne, warto napisać do Viomi z tym problemem. Z jakiej dystrybucji kupowałeś?
Czy jest możliwość podłączenia urządzenia do aplikacji z regionu Chińskiego do regionu Polskiego, np przez zmodyfikowaną aplikację?
O to chodzi w aplikacji zmocowanej, ale, żeby faktycznie działało stabilnie dobrze jest dodać wszystkie urządzenia jeszcze raz do wspólnego regionu.
Mam mały problem, nie mogę wejść w profil po wejściu w aplikacje. Mam odkurzacz Mi robot Vacuum Mop Pro, po wejściu w aplikacje od razu włącza się mapa pomieszczenia a w prawym górnym rogu mogę wejść w … do ustawień samego urządzenia. Nie mam możliwości wejść w profil nie pokazuje stres ta pierwsza karta, która pokazuje urządzenia.
To bardzo dziwne. A usuwałeś ją i dodawałeś jeszcze raz? Pierwszy raz widzę coś takiego.
Dzień dobry, Mam już kilka urządzeń spiętych w apce MiHome. Wszystkie w domu, w tej samej sieci wifi. Wszystko działa bez problemu. Zakupiłem teraz oczyszczacz powietrza do biura (inna lokalizacja, inna sieć wifi) i mam problem z jego dodaniem do swojego konta. Utworzyłem na koncie „drugi dom” ale przy próbie nawiązania połączenia urządzenie widzi tylko domową sieć wifi, do której przyłączone są domowe urządzenia a której to nie ma prawa widzieć ponieważ budynki są oddalone kilkanaście kilometrów. Przy próbie rozwinięcia listy sieci wifi oczyszczacz nadal widzi tylko sieć domową i nie dostrzega żadnej innej sieci bezprzewodowej. Sieci są dostępne bo widzi je telefon i inne urządzenia z kartami sieciowymi (2,4Ghz). Efekt jest taki, że nie mogę przyłączyć tego oczyszczacza (Pro H) do mojego panelu. Resetowałem kilkukrotnie ustawienia wifi w urządzeniu, nic to nie pomogło. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
A resetowałeś ustawienia i dodawałeś urządzenie ponownie do Mi Home? To aż dziwne, że aż tak się „przywiązał” do konta. Powinno Ci bez problemu połączyć z nową siecią wifi. Możesz mieć nawet kilka w jednym domu
Korzystam z aplikacji Xiaomi Home m.in do kamer i chciałem teraz połączyć z google home. Niestety mam problem. Czy google banuje Xiaomi?