Firma LG Electronics zorganizowała w Centrum Konferencyjnym Mandalay Bay w Las Vegas konferencję prasową LG World Premiere pod hasłem Life’s Good. Dyrektor generalny William Cho mówił o nieustannym dążeniu do tworzenia innowacji mających zapewnić lepszą jakość życia i zrównoważoną przyszłość.

LG-Press-Conference-04.jpg
Przedstawiciel LG potwierdził na wstępie zaangażowanie firmy w podejmowanie nowych wyzwań, mimo niepewności związanych z kryzysem. Podkreślił też przekonanie, które od wielu lat towarzyszy LG – że odpowiedź zawsze leży po stronie klienta.

Początkiem i końcem wszystkich innowacji są konsumenci. Właśnie dzięki tym innowacjom staramy się wywołać uśmiech na ich twarzach– kontynuował.

Innowacje skoncentrowane na użytkowniku dla lepszego życia
William Cho podkreślił zaangażowanie firmy w dostarczanie klientom nowych, wartościowych produktów dzięki przełomowym ulepszeniom. Ich przykładem są technologie zastosowane w telewizorach LG, które całkowicie odmieniły doświadczenia widzów podczas oglądania filmów. Modele LG OLED – świętujące już 10-tą rocznicę powstania – nadal wyznaczają standardy w zakresie jakości obrazu i zapewniania użytkownikom wyjątkowych wrażeń. Aby systematycznie rozszerzać ofertę oraz umożliwiać klientom zupełnie nowy komfort, firma aktywnie współpracuje z partnerami,  wprowadzając za pośrednictwem telewizorów LG nowe usługi interaktywne. Wśród nich są na przykład: internetowa platforma edukacyjna MasterClass, aplikacja treningowa MaxPro i platforma metawersum Sansar.
Dyrektor Cho mówił też o sektorze mobilności. LG na skutek konsekwentnych wysiłków, dzięki swoim komponentom do pojazdów, stało się jednym z preferowanych przez przemysł samochodowy partnerów w zakresie innowacji. Firma połączyła siły z kilkoma najbardziej renomowanymi markami motoryzacyjnymi, wykorzystując swoje kompetencje z zakresu elektroniki użytkowej, zaawansowanych technologii i różnorodnych dziedzin wiedzy. Wszystko po to, by zapewnić kierowcom i pasażerom jak najlepsze doświadczenia z jazdy.
William Cho mówił również o LG ThinQ UP, nowej kategorii „ewoluujących” urządzeń domowych oferujących unikalne możliwości rozbudowy funkcji i personalizacji. Ta linia sprzętów klasy premium obejmuje przełomowe produkty, takie jak lodówka LG z funkcją MoodUP™, mogąca zmieniać kolor odpowiednio do preferencji użytkowników lub otoczenia w kuchni.
Przyszła działalność ma poszerzać doświadczenia klientów
Dyrektor Cho podkreślił następnie, że celem firmy jest zaoferowanie odbiorcom we wszystkich produktach i rozwiązaniach „pierwszych”, „unikalnych” i „nowych” doświadczeń. W tym celu firma LG prowadzi rozmaite wewnętrzne programy wspierające innowatorów. Zachęca w ten sposób swoich pracowników, aby odważnie stawiali czoła nowym wyzwaniom.
Na targach CES firma LG zaprezentowała kilka produktów opracowanych w ramach LG Labs – nowej inicjatywy obejmującej produkty, usługi i działania marketingowe oparte na eksperymentalnych pomysłach oraz kreatywnych koncepcjach pochodzących zarówno z firmy, jak i spoza niej. Są to „Hover Gym” – urządzenie fitness wykorzystujące technologię sterowania silnikami do ćwiczeń bez oddzielnych hantli; „exicycle” – urządzenie do treningu domowego zapewniające wyjątkowe wrażenia z jazdy na rowerze w pomieszczeniach; „brid.zzz” – narzędzie optymalizujące sen poprzez wykrywanie fal mózgowych i generowanie odpowiednich, relaksacyjnych dźwięków; oraz „pluspot” – platforma usługowa oferująca nagrody konsumentom, których urządzenia do transportu osobistego – takie jak rowery i hulajnogi elektryczne – zatrzymują się na należących do sieci bezprzewodowych stacjach ładowania.
LG-Press-Conference-02.jpg
LG poszerza swoje portfolio biznesowe o nowe obszary, na przykład zasilanie pojazdów elektrycznych (EV), cyfrowe usługi zdrowotne i zamieszczanie treści na platformie webOS. Jednocześnie zwiększa inwestycje w podstawowe technologie przyszłości, w tym AI i 6G, a także współpracuje ze start-upami za pośrednictwem LG NOVA (LG North American Innovation Center).
LG-Press-Conference-03.jpg
Dyrektor generalny podkreślił również ciągłe skupienie firmy na doskonaleniu wysiłków w zakresie partnerstwa strategicznego z globalnymi liderami z wielu branż. Szczególnie w zakresie usług związanych z treścią LG ściśle współpracuje z wieloma cenionymi partnerami, aby zaoferować więcej materiałów, którymi mogą cieszyć się klienci.
Podczas konferencji Cho przedstawił jednego z kluczowych partnerów LG w dziedzinie usług związanych z treścią – Toma Ryana, prezesa i dyrektora generalnego Paramount Streaming. Ryan podkreślił połączenie wysiłków obydwu firm dążących do zaoferowania niesamowitych wrażeń dziesiątkom milionów klientów na całym świecie.

Pluto TV, wiodący serwis bezpłatnej telewizji streamingowej, rozszerza obszar integracji kanałów proponowanych przez LG, dodając w tym kwartale ponad 100 pozycji na całym świecie— powiedział Tom Ryan.

Na zakończenie stwierdził, że obie firmy będą w 2023 roku nadal rozwijać partnerstwo i wspólnie poszerzać zakres działań.
Zobowiązanie do tworzenia lepszej przyszłości
Kończąc swoje wystąpienie, William Cho powtórzył silne zaangażowanie LG jako odpowiedzialnej korporacji do współtworzenia lepszej, zrównoważonej przyszłości dla wszystkich. Przykładem takich działań jest konkurs Global IT Challenge for Youth with Disabilities (GITC), który od 2011 roku umożliwił ponad 4 tysiącom młodych osób zdobycie umiejętności technologicznych. Jego celem jest wyeliminowanie przepaści cyfrowej wśród osób niepełnosprawnych.
Dyrektor wspomniał również o zobowiązaniu firmy do oferowania ułatwień dostępu w produktach i usługach LG, dla bezproblemowego korzystania z nich przez osoby niepełnosprawne i starsze. Kierując się opiniami grupy doradczej LG ds. osób niepełnosprawnych – działającej od 2021 r. i składającej się z osób o różnym stopniu sprawności i ekspertów ds. ułatwień dostępu – firma stale wprowadza produkty bez barier, które mogą być komfortowo używane przez każdego. W Korei Południowej LG stosuje różne sposoby, takie jak: instrukcje obsługi produktów zawierające wskazówki audio i wideo w języku migowym; dystrybucja naklejek na urządzenia w alfabecie Braille’a oraz prowadzenie centrów doradztwa w języku migowym.
Ponadto dyrektor Cho ogłosił czterech finalistów inauguracyjnej nagrody LIFE’S GOOD AWARD – konkursu innowacji zorganizowanego przez LG w celu promowania jej wizji Life’s Good. Przedsięwzięcie ma też umożliwić autorom nowatorskich rozwiązań wywieranie pozytywnego wpływu na życie ludzi i na planetę. Finaliści – Day1Lab, Dot Inc, NONA Desalination i SOLUTUM – otrzymają wsparcie LG dla dopracowania i wprowadzenia na rynek ich pomysłowych koncepcji zmierzających do podniesienia jakości życia. Po tym, jak 16 stycznia cztery zespoły po raz ostatni zaprezentują swoje pomysły w seulskim LG Sciencepark, zgodnie z rankingiem nagród, pomiędzy zwycięzców zostanie podzielona łączna kwota pieniężna w wysokości 1,05 miliona dolarów.
Źródło materiału i zdjęć: Monday PR

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz