Właśnie startuje platforma ERLI.pl, która ma pozwolić sprzedawcom radykalnie obniżyć koszty działania sklepu, na które składają się m.in. zakup reklamy, obsługa dostaw i procesowanie płatności. Czym jest ERLI i na co przeznaczy 50 mln.?
Model przygotowany został w oparciu o rozwiązania oferowane przez liderów kluczowych segmentów usług dla e-commerce: InPost (logistyka), Google (rozwiązania reklamowe) oraz PayU (płatności). Celem projektu jest wsparcie polskich przedsiębiorców w czasach kryzysu – w ramach tej inicjatywy ERLI.pl pokryje nie tylko koszt dostaw i płatności, ale przeznaczy do końca 2022 roku 50 mln zł na wsparcie reklam w Google, aby pomóc sprzedającym.
Koalicja na rzecz niższych cen w Internecie
„Już dawno mówiło się o tym, że coś musi się zmienić – że musi powstać alternatywa dla obecnych graczy: marketplace z niskimi prowizjami, żeby sklepy, mając niższe koszty funkcjonowania, mogły oferować niskie ceny kupującym. ERLI.pl wychodzinaprzeciw tym oczekiwaniom! Stąd inicjatywa – czas na Koalicję na rzecz walki z wysokimi cenami. Do walki z drożyzną zapraszamy wszystkich sprzedających w polskim e-biznesie. Naszym celem jest obniżenie kosztów w e-commerce – dla sprzedających, a w konsekwencji dla konsumentów” – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI.pl – „Wspólnie z topowymi rynkowymi graczami, odpowiadającymi za najważniejsze elementy biznesu, zbudowaliśmy środowisko przyjazne dla sprzedających. Ich koszty sprzedaży online obniżą się na tyle, że będą w stanie mocno obniżyć ceny i zaoferować realnie najtańsze w Polsce produkty. Stworzony przez nas program ERLI Campaigns to pierwszy akord inicjatywy, w ramach której chcemy stworzyć warunki, w których całkowite koszty e-commerce spadną poniżej 10% wartości obrotu. Co ważne, nasza propozycja skierowana jest do polskich sprzedawców. Chcemy, tym bardziej w nadchodzących trudnych dla e-commerce czasach, promować i wspierać polski biznes – tych, którzy płacą podatki w Polsce. Do końca 2022 r. przeznaczymy 50 mln zł w kuponachna kampanie Google Ads dla wszystkich sprzedających na ERLI.pl. Model jest prosty: niższe koszty – niższe ceny – większa sprzedaż – większy zysk dla sprzedawcy i większe zadowolenie konsumenta” – kontynuuje Adam Ciesielczyk.
Model opiera się na 4 silnych filarach. Sprzedającym oferuje swoisty
„e-commerce’owy all inclusive”, pozwalający na najefektywniejszą sprzedaż w Internecie. W skład koszyka usług wchodzą najpopularniejsze usługi:
- Tani i sprawny sklep e-commerce na platformie ERLI.pl.
- Płatności (PayU).
- Logistyka (InPost).
- Ruch, reklama i sprzedaż (Google).
„Przedsięwzięcie nie byłoby możliwe, gdyby nie wielomiesięczne przygotowanie do tak wielkiej kampanii. Jak wynika z naszej wiedzy, nikt na świecie nie zdobył się na taki gest w kierunku sprzedających, by każdy z nich otrzymał 3000 zł na start w kuponach na Google Ads, a dodatkowo co miesiąc zwrot 100% prowizji od sprzedaży w postaci kuponów Google Ads na kolejne kampanie. To nie jest jednorazowe działanie, ale długofalowastrategia, którą zamierzamy konsekwentnie prowadzić i rozwijaćbudując eCommerce przyszłości” – dodaje Adam Ciesielczyk.
„Obserwujemy polski rynek dokładnie i biorąc pod uwagę fakt, że Polacy bardzo cenią sobie zakupy dzięki platformom zakupowym trzymamy kciuki za nowych graczy – mówi Anna Stefańska z Google Polska – Z naszych badań wynika, że dwa kluczowe czynniki, które decydują o wyborze danej platformy to cena i opcje dostawy, więc strategia ERLI.pl na potraktowanie tych obszarów priorytetowo ma głębokie uzasadnienie”.
„W InPost zawsze wspieramy inicjatywy, które zwiększają konkurencyjność polskiego biznesu. Najnowsza propozycja od ERLI.pl niewątpliwie do takich należy. Pomimo że w ostatnich latach polscy przedsiębiorcy coraz skuteczniej przenoszą swój biznes do sieci, to nie wszyscy partnerzy towarzyszący im w tym procesie, potrafią odkrywać ich prawdziwy potencjał. InPost, który oferuje najbardziej ekonomiczną i najwygodniejszą formę dostawy dzięki urządzeniom Paczkomat® w połączeniu z ofertą ERLI.pl oraz pozostałych partnerów może niewątpliwie się do tego przyczynić” – podkreśla Michał Lis, Dyrektor sprzedaży krajowej InPost.
„ERLI Campaigns łączy pozytywny wpływ na przychody sprzedawców internetowych z satysfakcją konsumentów poszukujących atrakcyjnych ofert. Mam nadzieję, że inicjatywa ta spotka się z uznaniem przedsiębiorców, którzy myślą o poszerzaniu możliwości biznesowych, jakie daje dziś e-commerce” – podsumowuje Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.
Rewolucja na rynku e-commerce! ERLI Campaigns –szczegóły programu:
- SKLEP – ERLI Shop.
- Gotowy sklep dla sprzedających.
- W sklepie wyłącznie produkty danego sprzedającego.
- Możliwość personalizacji według własnego pomysłu lub gotowych szablonów.
- Produkty sklepu oferowane są również na marketplace ERLI.pl.
- Oferta na reklamy w Google Ads – ERLI Campaigns.
- ERLI Campaigns to aplikacja w panelu sprzedającego do promowania produktów w Google Ads.
- Każdy sprzedający na ERLI.pl otrzymuje kupony o wartości 3 000 zł na start na kampanie Google Ads. Zakładając kampanię w panelu ERLI.pl, bony pokryją 50% założonego budżetu.
- Co miesiąc każdemu sprzedającemu ERLI.pl zwróci 100% prowizji od sprzedaży w kuponach na kolejne kampanie.
- Sprzedający zobowiązani są do obniżenia cen produktów,aby zwiększyć efektywność kampanii – obniżki cen rekompensowane są z nadwyżką w postaci zwrotu 100% prowizji od sprzedaży.
- Aplikacja jest zdolna przetwarzać setki milionów informacji o produktach, wyświetleniach, kliknięciach, profilach Kupujących i na tej podstawie dostosowywać ustawienia kampanii, optymalizując jej koszty (jeśli np. jakiś produkt się nie sprzedaje, mechanizm wyłącza jego kampanię, żeby nie marnować środków).
- Efektywność kampanii jest znacznie wyższa w porównaniu do typowych rynkowych rozwiązań.
- W lipcu 2022 r. – pilotaż gotowej aplikacji z ponad 300 sprzedającymi.
- Efektywność aplikacji w połączeniu z obniżeniem cen na produkty jest receptą na sukces.
- Do końca 2022 r. – 50 mln zł do rozdania w kuponach na kampanie Google Ads.
- Darmowa dostawa z InPost.
-
- Sprzedający zyskują najbardziej rentowny kanał sprzedaży w porównaniu z konkurencją,a Kupujący otrzymują najniższe ceny na rynku z darmowądostawą od 39 zł bez opłaty za abonament.
- Koszt sprzedającego za Paczkomat już od 1,99 zł brutto! Resztę pokrywa ERLI.pl.
4. Płatności.
-
- Darmowe płatności dla sprzedających – 100% kosztu pokrywa ERLI.pl.
- Raty 0%.
- Odroczone płatności.