Jest weekend. W związku ze zwolnieniem obostrzeń otworzyło się wiele obiektów noclegowych. Tak więc wielu Polaków ruszyło w podróż po Polsce. Sprawdziliśmy, jak przygotowały się hotele i pensjonaty, oraz podpowiadamy, co mogą zrobić, aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa.

W tym wpisie przedstawimy dobre praktyki, które poznaliśmy, oraz podpowiemy, co jeszcze można zrobić w zakresie poprawy bezpieczeństwa.  W Sopot otwarto około 2/3 wszystkich obiektów noclegowych. Najważniejsze jest, żeby było bezpiecznie i żeby klient miał  tego pewność.

Zaprezentujemy Wam kilka ciekawych rozwiązań, które można spotkać lub wdrożyć w obiektach noclegowych. Jeśli Wy macie swoje własne przemyślenia na ten temat lub pomysły, co jeszcze można dodać, dajcie nam znać.

Wirtualne zameldowanie

Zameldowanie wcale nie musi wymagać pojawienia się na recepcji. Wiele obiektów noclegowych oferuje możliwość wirtualnego zameldowania poprzez wykorzystanie takich portali jak np. Booking.com. Dzięki wykorzystaniu zameldowania online ogranicza się kontakt pomiędzy recepcjonistą a klientem. Pozostaje wyłącznie kwestia przekazania klucza, dla której też mamy pewien pomysł…

Smart zamki

Smart zamki mogą być kartą przetargową przy określaniu bezpieczeństwa dla odwiedzających. Polegają one na tym, że można je otworzyć zdalnie lub dać dostęp osobie, która odwiedza obiekt. A wszystko to można zrobić bez spotkania twarzą w twarz.


Właściciel obiektu może więc nadać gościom tymczasowy pin, który będzie działać wyłącznie podczas pobytu. Wysyła taki pin SMS-em i unika potrzeby przekazania klucza. Taki zamek można zainstalować zarówno w drzwiach wejściowych, jak również w poszczególnych pokojach.

Jedynym, na co trzeba zwrócić uwagę, to konieczność noszenia rękawiczek ochronnych przez odwiedzających podczas wpisywania pinu.

Poinformuj o zdezynfekowaniu pokoju

Kolejna ważna rzecz to wymagana dezynfekcja pokojów w hotelach oraz  pensjonatach po każdym z gości. Warto wprost poinformować odwiedzających, że ich pokoje zostały zdezynfekowane. Taka informacje może być przekazana w formie zawieszki na drzwiach albo SMS-a.


Nawet jeśli dezynfekcja została dokonana i na stronie umieszczono wiadomość, że takie działanie się odbywa, to na pewno dobrze jest poinformować gości wprost.

Sterowanie telewizorem z poziomu smartfona

Wiele osób będzie starało się ograniczać dotykanie przedmiotów, które znajdują się w pokoju, nawet pomimo ich zdezynfekowania. A jednym z takich przedmiotów może być pilot do telewizora.

Jeśli w pokoju hotelowym jest telewizor z funkcją WiFi, to warto z tego skorzystać, a następnie skonfigurować połączenie sieciowe i sprawdzić, jaki ma adres IP. Następnie można takie dane przekazać gościom hotelowym z informacją, że telewizorem można sterować za pomocą smartfonu.

W App Store i Google Play istnieje cała masa aplikacji, które są uniwersalnymi pilotami. W informacji dla gości można zarekomendować aplikację producenta. W zasadzie każdy telewizor ma własną aplikację do sterowania.

Smart pokój

Zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak również nowinek technologicznych można pokoje wyposażyć w rozwiązania smart. Na naszym portalu udowadniamy, że sterowanie np. światłem wcale nie musi dużo kosztować.

W pokojach można umieścić inteligentne oświetlenie bądź sterowniki do sterowania oświetleniem. W połączeniu z czujnikami ruchu i czasowym przyznaniem dostępu do pokoju dla gościa można zaoferować pokój, w którym odwiedzający wszystkim będzie sterował za pomocą smartfona.

Jedzenie na dowóz

Dobrym ruchem jest poinformowanie gościa o wszystkich restauracjach, które dowożą jedzenie do danego obiektu noclegowego. W czasie, gdy restauracje hotelowe nie działają, odwiedzający przecież muszą coś jeść.

Mogą być to punkty, które są widoczne w Pyszne.pl oraz te, które jeszcze się tam nie pojawiły. Należy też zaznaczyć, które oferują opcję bezkontaktową. Dla osób pracujących w pensjonacie lub hotelu skompletowanie takiej listy może zająć pół godziny. Odwiedzający goście na pewno to docenią.

Kolejne pomysły?

Tak jak pisaliśmy na początku, czekamy na kolejne pomysły i rozwiązania. Obiekty noclegowe będą musiały teraz o wiele bardziej dbać o bezpieczeństwo swoich gości. Nowe technologie mogą im w tym zdecydowanie pomóc.

Zdjęcie główne: unsplash


Kompletnie zwariowany na punkcie smart. Jeśli tylko pojawi się coś nowego, to koniecznie musi to dostać w swoje ręce i przetestować. Lubi rozwiązania, które się sprawdzają, i nie znosi bezużytecznych gadżetów. Jego marzeniem jest zbudować najlepszy portal z obszaru smart w Polsce (a później na świecie i Marsie w 2025).

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *