Medby – platforma zakupów produktów medycznych od producentów i dostawców – zaprezentowała swoje usługi dla rynku medycznego, podczas oficjalnej premiery, która odbyła się 10. stycznia w Warszawie. Inicjatywa powstała z myślą o placówkach medycznych, aby zmienić tradycyjne podejście do zakupów, umożliwiając członkom korzystanie z korzyści jakie dają zamówienia bezpośrednio od producentów. Zgodnie z zapowiedziami założycieli, projekt nastawiony jest na pozyskanie inwestora, a także skalowanie produktu poprzez poszerzenie oferty producentów oraz dalsze integracje z kolejnymi dostawcami.
Medtech – dynamiczny rozwój
Branża medyczna w Polsce, zasilana innowacyjnymi rozwiązaniami, przechodzi obecnie dynamiczny okres przemian, a jednym z kluczowych graczy tej rewolucji jest sektor medycznych technologii, znany szeroko jako medtech. W ostatnich latach odnotowano znaczący wzrost inwestycji w Polsce właśnie w tym obszarze, co z kolei przyczyniło się do wzrost liczby przedsiębiorstw zajmujących się innowacyjnymi rozwiązaniami medycznymi.
W ciągu ostatnich 5 lat wartość inwestycji w polskie przedsiębiorstwa medtech wzrosła o 40%, co podkreśla zauważalną dynamikę rozwoju sektora.
Nowy rok i premiera platformy zakupowej dla branży medycznej
Skuteczne zarządzanie placówką medyczną to połączenie wiedzy branżowej z umiejętnością podejmowania mądrych decyzji zakupowych. Wychodząc naprzeciw potrzebom, powstała nowa platforma dla zakupów produktów medycznych oraz usług w branży healthcare – Medby. Jej oficjalna premiera miała miejsce 10. stycznia w Warszawie.
„Nasza platforma to nie tylko rewolucja w zakupach, to także zmiana myślenia w branży medycznej. Chcemy, aby placówki medyczne mogły cieszyć się korzyściami skali, jakie oferuje grupowe podejście do zakupów.” – komentuje Jakub Stępnowski, współzałożyciel Medby
Medby, będąc platformą ecommerce działającą w modelu subskrypcyjnym, stawia sobie za cel ułatwienie i usprawnienie procesu zakupowego dla placówek medycznych. Marketplace umożliwia subskrybentom korzystanie z konkurencyjnych cen, szerokiego asortymentu oraz efektywnych zakupów za pomocą jednej platformy. Trendy zakupów grupowych w sektorze medycznym związane są z trendami światowymi, które sprawdziły się i przyniosły wiele korzyści. Jednostka zawsze ma gorzej, jeśli podchodzi do negocjacji z dużymi firmami mającymi grono stałych odbiorców.
„Działamy w branży blisko 13 lat. Wiemy, jakie są potrzeby biznesowe oraz realia zakupowe placówek medycznych, jak i również producentów. Medby to nie tylko zakupy, to kompleksowe rozwiązanie. Oferujemy nie tylko konkurencyjne ceny, ale także dostęp do najwyższej jakości produktów spełniających wymagające normy branżowe.” – zaznacza Gabriela Kaflik, współzałożycielka Medby.
Jak można było dowiedzieć się na styczniowej inauguracji, Medby zaoferuje placówkom medycznym możliwość kompleksowego zaopatrywania się w jednym miejscu w produkty takie jak- rękawiczki, dezynfekcja, materiały opatrunkowe, testy diagnostyczne, odzież medyczna i wiele innych. Eliminuje jednocześnie konieczność poszukiwania różnych dostawców. Platforma umożliwi również znaczne oszczędności finansowe w skali roku, a korzystanie z nie jest dostosowane do indywidualnych potrzeb każdej placówki medycznej.
„Jesteśmy dumni z oficjalnej premiery Medby. To efekt wielomiesięcznej pracy naszego zespołu, który skupił się na stworzeniu platformy, która spełnia najwyższe standardy obsługi i jakości produktów.” – dodaje Jakub Stępnowski, współzałożyciel Medby
Inwestowanie w medtech
Polski ekosystem startupów MedTech dynamicznie rośnie, zyskując uznanie na światowej scenie. W ostatnich latach odnotowano spektakularny wzrost inwestycji w startupy medtech w Polsce, z kwotą przekraczającą 150 mln złotych.
Zgodnie z zapowiedziami założyciele platformy Medby, również powalczą o portfele inwestorów.
„Z pełnym przekonaniem realizujemy cel i misję Medby, zmieniając oblicze branży medycznej poprzez innowacyjne podejście do zakupów produktów medycznych, jednocześnie działając na rzecz klientów. Co więcej, mamy konkretny plan biznesowy, produktowy i technologiczny, do rozbudowy naszego biznesu. Abyśmy mogli osiągnąć wymaganą skalę oraz dostarczyć najlepszą usługę chcemy wyjść z naszym projektem na rynek szukając partnera inwestycyjnego, który podzieli naszą wizję.” – podsumowuje Jakub Stępnowski, współzałożyciel Medby.