Zgodnie z raportem firmy Gemius „E-commerce w Polsce w roku 2022” Paczkomat®InPost umocnił pozycję lidera usług logistycznych! Jako formę dostawy przesyłek Paczkomat® InPost wybiera 81% kupujących co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do roku ubiegłego. Dla 83% konsumentów dostępność tej usługi jest motywacją do dokonania zakupów w konkretnym sklepie. Na drugim miejscu, z zaledwie połową wskazań (43%), uplasowały się dostawy kurierem do domu/pracy. W ubiegłym roku tę formę dostawy wybierał co drugi respondent. W tej kategorii InPost również obejmuje pozycję lidera z 36% wskazań.
Z opublikowanych danych wynika, że InPost i jego sieć urządzeń Paczkomat® na stałe odmieniły preferencje konsumenckie dotyczące formy nadawania przesyłek kurierskich w Polsce. Polacy spośród wielu dostępnych możliwości dostawy najchętniej decydują się na Paczkomat® InPost. Co więcej, aż 83% respondentów wymieniło Paczkomat® jako preferowaną formę dostawy, będącą motywacją do dokonania transakcji online. To oznacza wzrost sympatii do usługi o 2% w porównaniu do roku ubiegłego.
– Po ubiegłorocznym bardzo dobrym dla InPost raporcie Gemiusa, zastanawiałem się, czy można poprawić ten wynik. Tymczasem w tegorocznym rapocie, Paczkomat@ InPost jako forma dostawy poprawił swój wynik o 4 punkty procentowe do 81%! To, że 8 na 10 konsumentów, gdy chce skorzystać z usługi dostawy decyduje się na Paczkomat®, jest wynikiem olbrzymiego zaufania jakie okazują InPost nasi klienci, ale także wynikiem stałego poprawiania jakości oferowanych rozwiązań oraz realizowanej przez nas strategii tworzenia usług logistycznych przyjaznych zarówno środowisku, jak i człowiekowi. Udało się nam to osiągnąć między innymi poprzez taką rozbudowę sieci maszyn, by ograniczyć dotarcie do najbliższego urządzenia do zaledwie 7-minutowego spaceru oraz wyeliminować konieczność poruszania się samochodem – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
Jego zdaniem ostatnie lata przyczyniły się z pewnością do ewolucji zachowań konsumenckich. Rosnące tempo życia spowodowało, że coraz większa grupa ludzi szuka rozwiązań, które pozwolą na lepszą organizację i oszczędność czasu.
– Czekanie na kuriera i dostosowanie swojego planu dnia do terminu spotkania z nim oraz odbioru przesyłki – w przeciwieństwie do sieci maszyn InPost – nie ułatwia tego zadania. Szybkie, łatwe odbieranie i nadawanie paczek w dogodnym dla siebie momencie jest odpowiedzią na oczekiwania, i potrzeby mocno zabieganych dziś konsumentów, a w szczególności najbardziej niecierpliwej, młodszej jej grupy – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.
Wg ekspertów Gemiusa, uwzględnienie przez sklep internetowy sieci urządzeń Paczkomat® jako formy dostawy ma coraz większy wpływ na przyszłe decyzje zakupowe najmłodszych konsumentów. Jest to szczególne zauważalne u przedstawicieli tzw. pokolenia „Z” (15-24 lata), gdzie blisko 9 na 10 osób (89% respondentów) motywuje dokonanie zakupu danego towaru dostępnością sieci urządzeń InPost jako formy dostawy zamówienia.