Koronawirus nie obszedł się łagodnie z producentami smart głośnikami. W samych Chinach ilość sprzedaży znacząco się skurczyło. Mamy jednak sporo zmian na podium.

Ilość sprzedaży smart głośników w Q1 2020 to 10,56 miliona urządzeń. Jest to o 14,7 procenta mniej niż w analogicznym okresie z 2019 roku. Spadek jest zatem znaczny. Powodem jest koronawirus oraz zamknięcie sklepów w Chinach, które sprzedają te produkty.

Po otwarciu sklepów mamy trzech liderów na rynku. Pierwsze miejsce należy się Alibabie z wynikiem 3,71 sprzedanych głośników. To im daje 35,2% udziału w rynku. Następnie jest Baidu z 30,9% oraz zamykające podium Xiaomi z 30,4%.

To daje razem 96% rynku smart głośników dla tych trzech graczy. Na świecie rozkłada się to całkowicie inaczej, ale ciekawi mnie, czy kiedyś też będą dominować na tym rynku również w innych krajach.

Źródło i zdjęcia: Gizmochina

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *