Według badań zdecydowana większość Polaków deklaruje, że jeździ na rowerze, sam nawet ostatnio zacząłem tak jeździć do pracy. Z kolei wiosna jest momentem, gdy ścieżki rowerowe zapełniają się po zimie. To również czas, gdy dwa koła są serwisowane lub wymieniane na nowe. Coraz większą popularnością cieszą się rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Technologia sprawia jednak, że nie trzeba kupować koniecznie nowego jednośladu. Napęd Rubbee X ma sprawić, że każdy rower stanie się „elektrykiem”.

Wśród Polaków jazda na rowerze jest jedną z najbardziej popularnych aktywności. Według badań sprzed 2019 roku aktywność ta była kultywowana przez 70% Polaków. Pandemia koronawirusa oraz związane z nią obostrzenia w transporcie to zainteresowanie jednośladami pogłębiły, co skutkowało również nienadążającą za popytem podażą.

Coraz większą popularność na świecie i w Polsce zdobywają rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Posiadają one szereg zalet – mogą m.in. wspomóc rowerzystę w podjeździe pod górę, czy zniwelują wysiłek w ciepły, letni dzień, gdy zmierzamy do pracy. Obecnie nie trzeba jednak inwestować w nowy jednoślad, narażając się na nawet kilkumiesięczne oczekiwanie dostawy. Dzięki napędowi elektrycznemu Rubbee X każdy rower może stać się elektryczny i zaoferować użytkownikowi podobne korzyści.

Wszechstronne urządzenie

Napęd elektryczny Rubbee X można zamontować na większości dostępnych na rynku ram rowerowych. Urządzenie przystosowane jest do kół o średnicy 40-73 cm, szerokości opony 2,5-6,3 cm oraz sztycy siodełka o przekroju 22-35 mm. Sam proces zakładania i zdejmowania jest niezwykle prosty i szybki – odbywa się za pośrednictwem opatentowanego mechanizmu zatrzaskowego. Działanie Rubbee X opiera się na wspomaganiu ruchu tylnego koła napędem elektrycznym, którego siła przenoszona jest za pomocą umieszczonego w korpusie urządzenia walca. Dzięki systemowi adaptacyjnego zawieszenia oraz elektronicznej kontroli antypoślizgowej możliwe jest osiągnięcie odpowiedniego działania napędu w każdych warunkach atmosferycznych.

Moc technologii

Rubbee X może pracować z wykorzystaniem jednej, dwóch lub trzech baterii. W zależności od wariantu prędkość maksymalne kształtuje się w zakresie 25-32 km/h, łączna moc 250-350 W, zasięg 16-48 km, a czas ładowania wynosi od 1 do 3 godzin. Urządzenie zostało również wyposażone w system hamowania odzyskowego – za sprawą mechanizmu rekuperacyjnego, który odzyskuje energię elektryczną podczas procesu wytracania prędkości.

Wygoda

Rubbee X zostało zaprojektowane z myślą o jak największym komforcie użytkowania, który przejawia się nie tylko w prostocie instalacji. Urządzenie współpracuje z dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne, dzięki czemu możliwe jest śledzenie parametrów jazdy. Dodatkowo użytkownik ma możliwość kontrolowania poszczególnych ustawień jak siła hamowania odzyskowego oraz dokonania aktualizacji oprogramowania napędu elektrycznego Rubbee X. Łączność między urządzeniami odbywa się za pośrednictwem Bluetooth 4,2, a aplikacja dostępna jest na systemy Android i iOS. Co ważne, Rubbee X zostało wyposażone w tylne światło LED z regulowaną jasnością, dla zapewnia widoczności oraz bezpieczeństwa jazdy.

Napęd elektryczny Rubbee X dostępny jest w wersji podstawowej (z jednym akumulatorem) w sugerowanej cenie 2.999 zł, a dodatkowy moduł baterii 549 zł. Do końca czerwca w cenie zestawu startowego otrzymamy dodatkową baterię. Muszę przyznać, że jest to dość wysoka cena jak za sam silnik, bo w tej cenie możemy mieć nowy rower. Ale jeśli uwielbiacie swój i chcecie go dalej posiadać, a jednocześnie mieć rower elektryczny to jest to ciekawy pomysł!

Dane techniczne:

Moduły baterii I II III
Prędkość max 25 km/h 25 km/h 32 km/h
Moc 250 W 250 W 350 W*
Zasięg 16 km 32 km 48km
Czas ładowania 1 godzina 2 godzina 3 godzina
Waga 2,8 kg 3,4 kg 4,0 kg

 

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz