Choć Apple w dalszym ciągu jest liderem na rynku inteligentnych zegarków, to w trzecim kwartale tego roku firma spod znaku nadgryzionego jabłka odnotowała dość wyraźny spadek sprzedaży tych sprzętów.

Najświeższe dane zostały umieszczone w raporcie sporządzonym przez Counterpoint Research. Jak się okazuje, globalna sprzedaż smartwatchy w trzecim kwartale 2021 roku wzrosła o 16 procent względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Jeśli chodzi o firmę Apple, to dostawy zegarków tej właśnie firmy zmalały o 10 procent.

raport counterpoint research

fot. Counterpoint Research

Spadek liczby globalnych dostaw zegarków firmy Apple

Gorszy wynik giganta z Cupertino można tłumaczyć między innymi opóźnieniem w uruchomieniu sprzedaży zegarka Apple Watch Series 7. Przypomnijmy, że jego przedsprzedaż uruchomiono niecały miesiąc po oficjalnym debiucie sprzętu.

Największy wzrost w trzecim kwartale 2021 roku odnotował za to Samsung. Wyniki okazały się na tyle dobre, że południowokoreański producent wyprzedził firmę Huawei w rywalizacji o lidera rynku inteligentnych zegarków. Counterpoint tłumaczy sukces wprowadzeniem na rynek serii Galaxy Watch 4, której urządzenia pracują pod kontrolą systemu operacyjnego Wear OS. Analityk Sujeong Lim ujawnia, że Samsung osiągnął w trzecim kwartale o wiele lepszy wynik niż się spodziewano.

raport counterpoint research

fot. Counterpoint Research

Wear OS rośnie w siłę

Wear OS odnotował też znaczący wzrost na rynku systemów operacyjnych. Udział watch OS wynosi na ten moment 22%. Co ciekawe, w ostatnim kwartale ubiegłego roku do tego systemu należało aż 40 procent całego rynku. Trzeba jednak podkreślić, że firmy takie jak Counterpoint Research nie mają wglądu w dane dotyczące łańcuchów dostaw poszczególnych producentów. Swoje szacunki opierają tylko i wyłącznie na niezależnych badaniach i właśnie z tego powodu publikowane raporty były wielokrotnie kwestionowane w przeszłości.

Niewiele wskazuje jednak na to, aby aktualny trend odwrócił się w najbliższym czasie. Model Apple Watch Series 7 nie spełnił oczekiwań sporej liczby klientów, którzy liczyli na gruntowne przeprojektowanie urządzenia. W efekcie otrzymali inteligentny zegarek, który oferuje niewiele zmian względem poprzedniej generacji.

źródło: appleinsider.com

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *