Jaki ma wpływ Pandemia Koronawirusa na rynek Smart Home? Okazuje się, że nie aż tak wielki. Nie tylko się nie kurczy, a cały czas rośnie! Tak wskazują bowiem ostatnie prognozy.

Oczekuje się, że światowy rynek urządzeń inteligentnego domu wzrośnie o 4,1% w stosunku do roku 2020, a dostawy wyniosą łącznie ponad 854 mln sztuk prognozuje IDC.

Przewiduje się, że światowe dostawy wyniosą ponad 1,4 miliarda w 2024 r., a pięcioletnia roczna stopa wzrostu (CAGR) wyniesie 14%, ponieważ konsumenci zwiększają wydatki i nadal inwestują w urządzenia i usługi automatyki domowej. Patrząc na to jak wielu z nas już interesuje się smart domem to mogę tylko potwierdzić!

„Z punktu widzenia popytu, inteligentne urządzenia domowe pozostały dość odporne podczas globalnej pandemii koronawirusa” – powiedział Adam Wright, starszy analityk ds. Badań w Smart Home. „Rynek nieco stracił na wartości w 2020 r. W porównaniu z wcześniejszymi prognozami – w wyniku między innymi wysokiego bezrobocia i środków blokujących – ale mimo to spodziewamy się pozytywnego wzrostu w 2020 r. we wszystkich kategoriach urządzeń. Konsumenci zmieniają priorytety z innych dziedzin, takich jak wakacje, podróże i wyjścia do restauracji, a inteligentne urządzenia domowe pozostają szeroko popularne ”.

Oczekuje się, że urządzenia do rozrywki wideo pozostaną największą kategorią w całej prognozie, stanowiąc 31,3% wszystkich dostaw w 2024 r. W związku ze spadkiem cen i bardziej zaawansowanymi funkcjami, takimi jak wideo 8K, wyższe częstotliwości odświeżania, HDR, większe rozmiary i integracja z inteligentnymi asystentami oraz platformy do transmisji strumieniowych, prowadzą wielu konsumentów do modernizacji telewizorów i cyfrowych adapterów multimedialnych. Nowe usługi, takie jak strumieniowe przesyłanie gier, będą również odgrywać kluczową rolę w modernizacji sprzętu w całym domu.

„Wymagania dotyczące przepustowości w domu również rosną, ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w pomieszczeniach i zwiększają liczbę podłączonych urządzeń w domu” – powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. Badań w IDC Mobile Device Trackers. „Prawdopodobnie wymusi to modernizację infrastruktury sieci domowej i jeszcze bardziej zwiększy znaczenie Wi-Fi 6 w nadchodzących inteligentnych urządzeniach domowych”.

Rozwój rynku w ciągu najbliższych kilku lat hamują ciągłe obawy o bezpieczeństwo i prywatność, wrażliwość konsumentów na ceny z góry i bieżące koszty urządzeń i usług, a także niepewność na rynkach pracy i finansowych na całym świecie.

Najważniejsze kategorie

Oczekuje się, że rozrywka wideo, obejmująca telewizory inteligentne, cyfrowe adaptery multimedialne, takie jak produkty Amazon Fire lub urządzenia Roku oraz inne produkty, wzrośnie z pięcioletnim CAGR wynoszącym 6,3%. Ponieważ ceny paneli telewizyjnych nadal spadają, konsumenci bardziej cenią sobie wymianę całego telewizora niż zakup adaptera do mediów cyfrowych. W związku z tym sprzedaż telewizorów wzrośnie pod względem udziału kategorii i oczekuje się, że do 2024 r. Przejmie 60% tej kategorii.

Urządzenia monitorujące / zabezpieczające w domu, takie jak kamery, zamki do drzwi, dzwonki do drzwi i inne podobne produkty, są na dobrej drodze do szybkiego wzrostu rynku. Oczekuje się, że strach przed pominięciem, a także obawy dotyczące bezpieczeństwa będą napędzać znaczny wzrost tych produktów. Co ważniejsze, niski koszt kamer (w zamian za stałą subskrypcję pamięci masowej lub gromadzenia danych) skłonił wielu dostawców do zmiany strategii ze sprzętu na oprogramowanie i usługi.

Oczekuje się, że inteligentne głośniki, prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne obecnie produkty inteligentnego domu, wzrosną o CAGR na poziomie 11,1%, ponieważ wschodzące rynki powoli wdrażają inteligentne urządzenia domowe. Podczas gdy odtwarzanie dźwięku było motorem napędowym tej kategorii w przeszłości, pojawienie się inteligentnych wyświetlaczy i stały spadek cen tradycyjnych inteligentnych głośników są oznakami, że dźwięk stał się drugorzędną cechą. IDC spodziewa się, że kategoria będzie nadal stawiała czoła wyzwaniom, ponieważ funkcjonalność inteligentnych głośników zostanie włączona do innych typów urządzeń, a stopy wymiany będą nadal rosły.

IDC: urządzenia Smart Home w kategoriach, 2020 and 2024 (m jednostek)

Kategoria

2020 dostawy

2020 udział w rynku

2024 dostawy

2024 udział w rynku

5-letni CAGR

Rozrywka Video

353.9

41.4%

451.2

31.3%

6.3%

Monitoring domowy oraz bezpieczeństwo

166.3

19.5%

303.5

21.1%

16.2%

Smart głośniki

133.7

15.6%

203.9

14.1%

11.1%

Inne

200.2

23.4%

483.1

33.5%

24.6%

W sumie

854.1

100%

1441.7

100%

14%

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty