Mercedes-Benz oraz NVIDIA planują połączyć siły, ab wspólnie wypracować sztuczną inteligencję, która będzie służyć do autonomicznej jazdy. Nowy projekt ma być częścią samochodów Mercedesa w 2024 roku.

Oprogramowanie NVIDIA będzie standardowym wyposażeniem Mercedesów i pozwoli na autonomiczne przemieszczanie się od adresu do adresu. NVIDIA DRIVE jest zasilany przez chip Orin, który powstaje w najnowszej architektura amerykańskiego producenta.

Wraz z nowym oprogramowaniem pojawi się wiele nowych funkcjonalności związanych z bezpieczeństwem, możliwość aktualizacji samochodów OTA oraz dokupowania pakietów subskrybcji.

„Razem zrewolucjonizujemy środowisko własności samochodów, dzięki czemu oprogramowanie pojazdu będzie programowalne i będzie można go stale aktualizować za pośrednictwem aktualizacji bezprzewodowych” – powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny NVIDIA. „Każda przyszłość Mercedes-Benz z systemem NVIDIA DRIVE będzie oferowana przez zespół ekspertów AI i inżynierów oprogramowania, którzy będą nieustannie rozwijać, doskonalić i ulepszać samochód przez cały okres jego użytkowania.”

Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz AG, dalej komentuje, że architektura obliczeniowa AI NVIDIA pozwoli firmie „usprawnić [swoją] drogę do autonomicznej jazdy”.

„Ta nowa platforma stanie się wydajnym, scentralizowanym i określonym programem dla systemu Mercedes-Benz” – powiedział. „Te nowe możliwości i aktualizacje są pobrane z chmur, co poprawi bezpieczeństwo, zwiększy wartość i rozszerzy radość z użycia wszystkich klientów Mercedes-Benz”.

Mercedes oraz NVIDIA planują wspólnie rozwijać autonomiczną jazdę w Mercedes i wejść na poziomy drugi oraz trzeci autonomicznej jazdy, a także, czwarty do którego zaliczamy m.in. parkowanie.

Pełne 5 poziomów autonomicznej jazdy to:

  • Poziom 1 lub poziom „praktyczny” ma miejsce, gdy kierowca dzieli kontrolę z automatycznym systemem;
  • Poziom 2, znany również jako „hands off”, ma miejsce, gdy zautomatyzowany układ ma pełną kontrolę nad pojazdem w zakresie przyspieszania, hamowania i kierowania, ale kierowca musi monitorować jazdę i być przygotowany do interwencji w razie potrzeby;
  • Poziom 3 „off off” pozwala kierowcy przejąć tak małą kontrolę, że może nawet być w stanie napisać SMS-a lub obejrzeć wideo w Internecie;
  • Poziom 4 lub „oderwanie się” prowadzi się tak daleko, że kierowca może nawet zasnąć, gdy pojazd jest w ruchu.
  • Poziom 5,  który jest najbardziej oddalony od branży, jest uważany za poziom w pełni zautomatyzowany, w którym kierowca musi po prostu uruchomić pojazd.

„To największe tego typu partnerstwo w branży transportowej”, powiedział Huang. „Przebijamy się na kilku różnych płaszczyznach, od technologii po modele biznesowe, i nie wyobrażam sobie lepszej firmy, z którą można by to zrobić niż Mercedes-Benz”.


Kompletnie zwariowany na punkcie smart. Jeśli tylko pojawi się coś nowego, to koniecznie musi to dostać w swoje ręce i przetestować. Lubi rozwiązania, które się sprawdzają, i nie znosi bezużytecznych gadżetów. Jego marzeniem jest zbudować najlepszy portal z obszaru smart w Polsce (a później na świecie i Marsie w 2025).

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *