Dzień singla – 11.11. Na całym świecie rozpoczyna się szaleństwo zakupów w chińskich sklepach, które może pewnego dnia przyćmi black friday. A jak wyglądały liczby dla tego jednego dnia? Znamy już te, które dotyczą największego chińskiego sklepu, czyli AliExpress.

Zróbmy tylko najpierw krótki wstęp. Dzień Singla, to jak pisaliśmy powyżej, taki black friday w chińskich sklepach. Będąc w Wietnamie gdzieniegdzie widziałem nawet plakaty w sklepach stacjonarnych, ale były one bardzo sporadyczne. Zatem w porównaniu do black friday zamiast biec na złamanie karku przez sklep, żeby złapać telewizor po prostu klikamy jak szaleni.

Sklepy przygotowywały się do tego już całkiem długo. Moja skrzynka pocztowa pękała szwach od maili z AliExpress, GearBest, Banggood. Każdy z nich wcześniej informował o promocjach, radził wypełniać koszyki i czekać na godzinę 0, czyli 8:00. Dodatkowo, wiele sklepów oferowało różne gry, które pozwalały na wygranie dodatkowych kuponów do wykorzystania. Zatem jak to wyszło?

Zacznijmy od liczby osób – 500 mln osób. Wow! To tyle, co wszyscy mieszkańcy Unii Europejskiej, i to licząc Brytyjczyków! Skok w stosunku do zeszłego roku to aż 100 mln osób. Nawet jeśli duży ruch generują tutaj same Chiny to i tak spójrzcie na ten wynik i co to może oznaczać na przyszłe lata. Ciekawie mnie, kiedy zostanie przebity miliard. A jeśli już mówimy o miliardach.

Liczba numer dwa, czyli dotychczasowy utarg – 38 mld USD. Drugi raz Wow! W zeszłym roku było to 31 mld USD, a licznik ciągle bije. Wyobrażacie sobie taki przychód w ciągu jednego dnia? Według agencji Reuters to więcej niż zarobił cały Amazon w ciągu jednego kwartału…

I na koniec ostatnia liczba, czyli 1. AliExpress w ciągu pierwszej minuty Dnia Singla zarobiło 1 mld USD. To już pozostawię bez komentarza?

A wy? Przyczyniliście się do tych wyników? Czy może dalej kupujecie? Podzielcie się tym w komentarzach! 🙂

Zdjęcie od James na UnSplash

Polska grupa Smart Home by SmartMe

Polska grupa Xiaomi by SmartMe

Promocje SmartMe

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *